Osmileté studium
Vize školy: Učíme se spolu
Kód a název studijního oboru: 79-41/K-81 Gymnázium
Profil absolventa
- Komunikuje ústně, písemně i pomocí vhodných digitálních technologií, které odpovídají konkrétní situaci a účelu, a to jak v mateřském, tak cizím jazyce.
- Je schopen se samostatně učit, řešit úkoly, rozvíjet dále své znalosti a dovednosti.
- Chápe nutnost celoživotního vzdělávání.
- Dokáže pracovat samostatně i v týmu.
- Prezentuje a obhájí svůj názor.
- Je dobře připraven úspěšně složit přijímací zkoušku na vybraný VŠ studijní obor, orientuje se v základech různých oborů, aby si mohl vybrat studijní obor podle svých zájmů a schopností.
- Je konkurenceschopný při dalším studiu i profesním uplatnění.
- Je schopen orientovat se v běžném občanském životě a aktivně se účastnit společenského, kulturního a politického dění.
- Je sociálně zralý, je si vědom svých práv a povinností, ctí etické a demokratické principy fungování společnosti.
- Je tolerantní k názorům druhých, k jiným lidem a kulturám, ale dokáže také čelit negativním jevům ve společnosti.
- Má kladný vztah ke škole, městu, regionu, je motivován pro jejich další rozvoj.
- Využívá digitální technologie, aby zefektivnil své pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce, seznamuje se s novými technologiemi. Předchází situacím ohrožujícím bezpečnost digitálních zařízení i dat, v digitálním prostředí jedná eticky.
- Má kladný vztah k ochraně životního prostředí.
- Chrání a rozvíjí své fyzické a duševní zdraví.
Zdravotní způsobilost uchazeče
Tento obor vzdělání dle Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, nevyžaduje stanovení zvláštních zdravotních požadavků, přihláška ke studiu tedy nemusí být potvrzena lékařem.
Učební plán
Žáci osmiletého studia se vzdělávají podle tohoto učebního plánu:
Učební plán | Ročník | |||||||
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | |
Předmět | Počet hodin týdně | |||||||
ČJL | 4+1 | 4 | 4 | 3+1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
AJ | 3+1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DCJ | 0 | 0+2 | 0+3 | 0+3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
M | 4+1 | 3+1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
F | 1+1 | 2+1 | 2 | 2 | 3 | 2+1 | 3 | 0 |
Ch | 0 | 0 | 2 | 2+1 | 3 | 2+1 | 3 | 0 |
Bi | 1+1 | 2+1 | 2 | 2 | 2+1 | 3 | 2 | 0 |
Z | 1+1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ZSV | 0+1 | 1 | 1+1 | 1+1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
D | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Hv | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vv | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hv/Vv | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 |
VkZ | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TV | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
INF | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 |
Semináře | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 8 |
Celkem | 29 | 30 | 31 | 32 | 34 | 34 | 35 | 29 |
Poznámky:
- DCJ – další cizí jazyk; možnost volby německého nebo španělského jazyka
- Hv/Vv – na vyšším gymnáziu si žák volí hudební nebo výtvarnou výchovu
- VkZ – výchova ke zdraví
- semináře – jedná se o povinně volitelné předměty, žák 7. ročníku si volí 3, žák 8. ročníku 4 dvouhodinové semináře z široké nabídky (ČJL, AJ, DCJ, M, F, Ch, Bi, Z, ZSV, D, Vv, ICT)