IT novinky: Umělá inteligence pomáhá s Covidem

Vládní opatření se zmírnila a lidé se vrací do práce, do obchodů, na úřady, prostě do veřejných prostor. Rozvolňování s sebou však přináší mnoho podmínek, které musíme dodržovat. Jak pak uhlídat zaměstnance nebo zákazníky, aby dodržovali nařízené rozestupy a v provozu nebo v obchodě opravdu nosili nařízené roušky? V tom pomáhá právě umělá inteligence, jejíž metody využívají pokročilé datové analýzy a propojují velké množství dat, mezi kterými hledají souvislosti a vazby. Tyto složité algoritmy pak na základě procesu učení vyhodnocují velmi přesné výsledky a klasifikují realitu.

– Díky analýze dat se systém naučí téměř cokoli, například rozpoznávat obličeje nebo určité chování.

– Díky průmyslovým kamerám lze v provozu lehce kontrolovat a monitorovat dodržování preventivních opatření v souvislosti s bojem proti koronaviru.

– Při zapojení termokamer umělá inteligence pomáhá v identifikaci pohybu nemocných osob a jejich kontaktů v rámci prostoru.

– Systém také umí průběžně sledovat počty osob a rychle vyhodnotit maximální počet přítomných lidí například v obchodním centru. Pokud je povolený počet lidí naplněn, systém automaticky informuje obsluhu. Ze systému sčítání lze vyjmout zaměstnance, a tak je vždy přehled o reálném počtu zákazníků v prodejně.

– Umělá inteligence přináší účinný nástroj, pomocí kterého lze zajistit dodržování pravidla nošení roušek. Metody strojového učení dokážou analyzovat záznamy z bezpečnostních kamer a upozornit na nedodržování nařízení nosit roušku.

– Díky systému zjistíte, že vstoupila osoba mimo věkový limit. To se může hodit například v případě, kdy jsou povoleny vstupy jen určitým věkovým skupinám zákazníků. Termokamery také detekují lidi se zvýšenou teplotou.

– V případě potvrzené nákazy pak systém dokáže vysledovat a zrekonstruovat pohyb nakaženého v rámci provozu. Díky funkci rozpoznávání obličejů lze přesně identifikovat i osoby, které byly s nakaženým v blízkém kontaktu. Data jsou totiž zpracovávána ze všech kamer v objektu a archivována v SQL server databázi.

Zdroj: https://bluedynamic.cz/blog/jak-umela-inteligence-pomaha-v-dobe-koronavirove/?gclid=EAIaIQobChMIx6a1mP3B8wIVDKh3Ch3VWw1UEAAYASAAEgKW-vD_BwE