IT novinky: S úřady komunikujte digitálně

V červenci loňského roku došlo ke spuštění řešení poskytujícího občanům možnost přistupovat z jednoho místa k elektronickým službám státu. Portál občana, jak se novinka jmenuje, provozuje odbor eGovernmentu Ministerstva vnitra. Služba sjednocuje dosavadní projekty elektronizace státní správy do jednoho místa, které je dostupné kdykoliv a kdekoliv online.
Portál občana využívá autentizace pomocí elektronických občanských průkazů nebo datových schránek a poskytuje online 37 klíčových služeb, jako např. informace o pracovní neschopnosti, potvrzení o bezdlužnosti, výpis z rejstříku trestů nebo veškeré údaje týkající se služeb sociálního zabezpečení. Koncem roku potom přibyla možnost nahlížet do katastru nemovitostí a nedávno také propojení s registrem řidičů a živnostenským rejstříkem.
Díky tomu je možné zjišťovat aktuální stav bodového konta řidiče, detaily k řidičskému oprávnění nebo mít přehled o končící platnosti řidičáku. V budoucnu by například mělo automaticky docházet k upozorňování na body za přestupky nebo končící platnost průkazů prostřednictvím datové schránky, textové zprávy nebo e-mailu.

Více zde.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/internet